Učenici 4.b razreda s učiteljicom Jasminom Murtezanović i Ankicom Kolar sudjelovali su u obilježavanju Dana za znanost. Osnovni cilj suradnje predmetne i razredne nastave je popularizacija prirodnih znanosti, poticanje znatiželje, kreativnosti kao i razvijanje svijesti učenika o ulozi znanosti u životu te važnosti obrazovanja.
Kroz predavanje je naglašena važnost ljudskih izuma i izumitelja, hrvatskih nobelovaca iz kemije, bez kojih današnji život je nezamisliv, od antibiotika do računala, znanost je napredak ljudske civilizacije. Danas u vrijeme pandemije suočavamo se s brojnim izazovima i očekujemo pomoć znanstvenika.
Diskutirali smo o brojnim pitanjima iz svakodnevnog života. Zašto je puding mekan? Zašto je kruh spužvast? Zašto su banane zakrivljene? Zašto se zaljubljujemo? Zašto pušači izgledaju starije? Zašto su voda i sapun dobri za pranje? Zašto je priroda zelena?
Naglašena je važnost opažanja o pojavama i procesima u prirodi, istraživačkom radu, radu u laboratoriju. Istaknuta je važnost optičkog instrumenta, mikroskopa, koji je od omogućio napredak biologije, kemije, medicine, forenzike. Primjer promatranje krvnih stanica, virusa, bakterija, biljnih stanica itd.
Eksperimentalni dio nastave sastojao se od niza kratkih pokusa kroz koje su učenici vidjeli da se pokusi mogu izvoditi sa tvarima koje imamo kod kuće kao što su : svijeća, crveni kupus, mineralna voda, soda bikarbona, kvasac Vidjeli su pokus kojim dokazujemo zapaljivost plinova, kao i opasnosti koje moramo znati da bi se mogli zaštiti u određenim životnim situacijama, na primjer curenje plina u stanu. Vidjeli su rezanje natrija koji u reakciji s vodom oslobađa toplinu, vodik se zapali. Natrij je vrlo reaktivni metal , čuva se u petroleju. Čuli su za magnezij, a sad i vidjeli njegovo gorenje uz pojavu intenzivne svjetlosti.
Učenici su pokazali zadovoljstvo i želju za ponovni dolazak u učionicu kemije.
Ankica Kolar, prof.

